суботу, 3 травня 2014 р.

Практичне енергозберігання

Енергозберігаючі лампочки (галогенні) - міф. Принаймні на практиці виглядає, що ніякої економії немає.





































На фото дві лампи потужністю 9 ват, які попрацювали кілька місяців в плафоні, розрахованому на 60 ват. Коли вони перегорять, їх по гарантії не приймуть.




Тепер до підрахунків. Візьмемо одну кімнату, в якій 6 ламп в плафоні, потужністю 9 ват. Середній термін служби лампи на практиці 1 рік. Візьмемо 4 години на добу як середній час роботи лампи (це навіть з запасом).

Енергозберігаюча
Ціна однієї лампи: 27 грн (станом на 2 травня 2014, в ашані)
Русурс лампи: 2200 год (при гарантованих 10 000)
Витрати на лампи в рік: 162 грн (6 * 27)
Витрати на електронергію за рік: 22 грн (0.28грн * 4 год * 365 днів * 6 ламп * 0.009 кват)
Сумарні витрати: 184 грн

Звичайна (треба заміна раз в пів року):
Ціна однієї лампи: 4.5 грн
Русурс лампи: 1000 год
Витрати на лампи в рік: 54 грн (6 * 2 * 4.5)
Витрати на електронергію: 110 грн (0.28грн * 4 год * 365 днів * 6 ламп * 0.045 кват)
Сумарні витрати: 164 грн

Виходить що немає практично ніякої економії, або вона незначна. Я бачив багато альтернативних підрахунків, і в теорії енергозберігаючі лампи мають себе окуповувати десь протягом року, і служити ще кілька років. На них є гарантія мінімум на 2 роки. Але є кілька але які зводять на ніц цю економію.

1. Гарантія розповсюджується на лампи які не перегрілися, індикатором цього є колір колби. Я використовую лампи потужністю 9 ват в цоколі, розрахованому на 60 ват (!), і через кілька тижнів колба вже коричнева. Тому ніхто мені лампи які перегорають за кілька місяців не поміняє по гарантії.

2. Ніяких обіцяних люменів ідентичних дампі розжарювання потужністю 45 ват, галогенка на 9 ват не дає. Не знаю як маркетологи добились таких результатів в лабораторіях, але виглядає як підтасовка мінімум на 20%. 

3. Те, що лампа служить менше, це сума трьох факторів: неякісні лампи, неякісні плафони і неякісна електрика. Лампи я пробував кількох виробників як мінімум Maxus, Philips.

З точки зору екології, в середньому енергозберігаюча лампа містить 2.5 мг ртуті, це хоч і в 1000 разів менше ніж в градуснику, але створює проблему утилізації. Ми викидаємо такі лампи в смітники, де вони товчуться, ртуть випаровується в повітря. Тому тут звичайні лампи створюють менше проблем.

Замість висновку. Планую поекспериментувати з LED, вони ніби не гріються взагалі і дають більше світла ніж ртутні на 10-30%. Правда ціни досить високі поки що.

8 коментарів:

  1. треба підвищити уп'ятеро вартість електроенергії та гарантувати відключення за несплату -- і все стане на свої місця, в тому сенсі що одразу економія стане очевидною.

    ВідповістиВидалити
  2. Ви порахували різницю вартості за рік. Порахуйте ще за час ресурсу "економок" (нехай тих самих 2200 годин) і вийде що звичайні лампочки будете докуповувати, тому сумарні витрати на них будуть трохи більшими. P.S. http://yura.stryi.com/2013-03-13/energy-saving-light-bulbs-economy/

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. за моїми спостереженнями, "економні" лампи служать якраз біля року. тому виходить що економії практично не видно.

      Видалити
  3. >через кілька тижнів колба вже коричнева.
    >Тому ніхто мені лампи які перегорають за кілька місяців не поміняє по гарантії.

    Не знав про таке. А Ви стикалися з відмовою через колір колби? Я в Епіцентрі міняв без проблем (навіть не витягували з коробки), Maxus.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. в кожній коробці на інструкції написано. як законослухняний громадянин, навіть не пробував здавати. але обовязково спробую.

      Видалити
  4. Мої практика використання на протязі 5-6 років близько 40 шт різних виробників (Philips, Osram Silvania etc) - за весь час замінив близько 3-4. Економію не рахував, але світять вони яскраво, після 15-20сек розігріву :). З неділіків: дорожчі, розігрів і проблема з "dimming"-ом. Наразі пробуєм LED by Phillips (~$20 за штуку) на кухні. Півроку - польот нормальний. Да, ми в USA :)

    ВідповістиВидалити
  5. На справді в користуванні цими лампами е декілька нюансів:
    1) Їх не можна вимикити вмикати частіше ніж раз на 15хв.
    2) Відстань до плафонів повинна бути досить велика або необхідно брати коротшу і вужчу лампу.
    3) Якість нашої проводки залишае бажати кращого.
    В мене в квартирі рохід зі 100-120грн зменшилась до 75-88грн на місяць. Вже рік як не міняв лампочок. Світло горить весь час.

    Якшо в квартирі е загадкова людина як забувае вимикати світло до прикладу в туалеті а такі часто е додамо до ресурсу + пару годин, + прйишов змучаний з роботи або просто заснув.

    ВідповістиВидалити
  6. У вас тут хороші статті! Якщо хтось тут шукає позику для придбання житла чи інші потреби у фінансуванні,
    Я хочу, щоб ви зв’язалися з паном Бенджаміном за телефоном 247officedept@gmail.com Також за додатком Whats-App 1-989-394-3740 Коли мене познайомили з паном Бенджаміном, я виходив на ринок як перший покупець. Звичайно, мої потреби були дещо іншими, і у мене було безліч запитань. Перш ніж він надіслав мені мій лист попереднього схвалення, він зателефонував поговорити зі мною про те, що це означає і що може змінитися. Він зробив мене доступним майже будь-якої години за допомогою електронної пошти та текстових повідомлень. Він був дуже чуйним та обізнаним. Він також дуже прямий. Я пояснив йому, які були мої очікування щодо часу закриття та інших деталей. Він сказав, що виправдає ці очікування, але перевершив їх. Я так швидко закрив ріелтора, і продавець, звичайно, був у захваті від цього. Але як покупець я оцінив, що я пройшов через процес пропозиції позики пана Бенджаміна. Від попереднього затвердження до закриття - подорож була такою безшовною, і я вважаю себе щасливчиком, бо чув історії жахів. Я рекомендую його всім, хто шукає позику. Все оброблялося в електронному вигляді доцільно та надійно

    ВідповістиВидалити